tisdag 27 april 2010

Inställt!

Vaknade till klockradions babblande. En intervju med en biologiprofessor som misstänkte att en ny influensa var på väg. "Precis när svininfluensan verkar ha lugnat sig", tänkte jag.

M lagade frukost och kokade kaffe medan jag duschade. Han är min klippa, han. Jag kramade honom hela vägen till jobbet. Där var det dystert för att kvällens föreställning på stora scen hade blivit inställd. Jag ska inte nämna några namn, men en av våra största skådespelare (vi kan kalla honom P) hade blivit inlagd på sjukhus. Det hela kändes på något vi väldigt hemligt. Folk hatar verkligen att ställa in här. Det påverkar hela huset och man ser idel nerdragna mungipor. Många slantar som försvinner förstås. J och C är fortfarande borta. Vi vet inte vad som har hänt med C, men det verkar vara något som är ganska illa. Många som är sjuka nu. Tråkigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar