måndag 17 maj 2010

Äntligen hemma!!!

Imorse kom äntligen M hem, trött med lycklig efter flera dagars fallskärmshoppning. Vi hade en supermysig morgon och sedan gick vi ut och promenerade i solen. Inte förens efter lunch frågade han vad som egentligen pågick i mitt huvud. Det går inte att dölja någonting för honom. Som tur är!

Jag drog hela historien och väntade sedan på att han skulle skratta lite och säga åt mig att skärpa mig. Men det gjorde han inte. Istället gick han och hämtade sin dator och sedan gick vi tillsammans igenom alla dagens nättidningar. Detta hittade vi:

* Äldre par attackerades av en våldsam person i Djursholm. De fördes till sjukhus med allvarliga skador. Det stod dock inte vilken typ av skador.

* Dykare försvunnen i Stockholms skärgård. Hmm...

* Tre (!) patienter isolerade på södersjukhuset för våldsamt beteende.

* Ännu ett mord i Lidingötrakten där en person blivit skjuten i huvudet av en "nära släkting".


Vi gick också längre bakåt i tiden bland nättidningarnas arkiv och fick ett skrämmande resultat. 15 "mord" med huvudskott. 2 drabbade dykare. 22 omotiverat våldsamma överfall. 7 personer som vårdas på sjukhus för bitskador.


M och jag stirrade på varandra medan vi samtidigt insåg det fruktansvärda.


Zombie-apokalypsen är här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar