onsdag 12 maj 2010

Jag börjar se en röd tråd...

Fyra olika incidenter idag som åtminstone jag kan koppla samman. De två barnen och deras pappa som blivit bitna igår dog på sjukhuset i morse. Lite senare läste jag på aftonbladet på nätet att en person i Huddinge blivit skjuten på öppen gata. I huvudet!! Hur vanligt är det ens att folk går omkring med skjutvapen?

När jag gick ner till ICA så hörde jag en av kassörskorna prata med en kompis om att hennes kille hade blivit anfallen av en uteliggare samma morgon. Som försökt bita honom! "Blev han biten?" frågade jag henne och hon såg bara förvirrad ut, kanske eftersom jag bara tjuvlyssnat, men sa i alla fall att han hade klarat sig.

Sist, men absolut inte minst, så hade en dykare på Västkusten blivit attackrad av "något" under vattnet. På nyheterna var de väldigt diffusa. Hon hade blivit biten så illa att hon dog bara någon minut efter att hon kom upp på land. Hennes kompis som var med henne hade sprungit efter hjälp, och när hon kom tillbaka på var kroppen borta! Polisen misstänkte någon makaber form av kidnappning eller nåt, men det tror jag vad jag vill om.

Vad är det här? Är jag bara överdrivet paranoid, eller har jag bara tråkigt? Varför ser inte alla mönstret, utan bara jag?

När M kommer hem ska jag prata igenom det här med honom och höra vad han tycker.

Jag går inte ut och handlar middag ikväll. En gammal matlåda från frysen och en ny säsong av Dexter får bli mitt sällskap ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar