tisdag 25 maj 2010

Bästa vapnet!

Nu har jag surfat runt och kommit fram till att detta måste vara det ultimata vapnet mot de levande döda:


http://www.uncrate.com/men/gear/tools/stiletto-titanium-clawbar/


Det är alltså ett koben i titan. Hårt, hållbart och väldigt lätt. M och jag har beställt fyra stycken. Två att öva med och testa hur mycket de håller för, och två att använda "live". Något jag verkligen fasar för!

Jag tycker också att vi ska prova att vässa ändarna ännu mer för att få dem mer effektiva. Vi får se hur det går.


Jag kom fram till det här med titan-koben med lite hjälp från Max Brooks, som har skrivit "the zombie survival guide". Mycket användbar och rekomenderas i dessa tider. Dock måste jag be er att ta de råd som har med zombie-närkontakt att göra med en nypa salt eftersom vi ännu inte vet hur dessa zombies som vi har här just nu beter sig. Om de springer eller ej, till exempel. Jag själv tror ju förstås att de bara stapplar långsamt fram. Springande zombies känns ju helt ologiskt och overkligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar