fredag 28 maj 2010

Min första...

Nu verkar världen äntligen ha vaknat. På nyheterna för en stund sedan så såg jag mitt livs första riktiga zombie! Det var en amatörfilm som någon filmat med mobilkamera. Zombien sågs på långt håll på ett fält i Nackareseratet där den stapplade omkring utan mål och mening. När personen som filmade klev på en gren så upptäckte zombien sin iaktagare och började gå emot henne med utsträckta armar. Då kunde jag dra en lättnadens suck när jag insåg att det inte är springande zombies vi har att göra med utan vanliga, gående sådana.
Filmaren var dock klok och stod inte kvar utan lade benen på ryggen. Nyhetsuppläsaren sade med smått vantrogen röst att zombien (fast han använde inte ordet "zombie" utan sade typ "den drabbade personen") hade identifierats som en man som dog för ungefär en vecka sedan. Nyhetsankaret utfärdade en varning för att gå ut efter mörkrets inbrott och absolut inte ensam. M och jag kramade varandras händer och satt tysta länge. Det var ju det här vi trodde skulle hända, och nu när det visade sig vara sant så låste sig allt. Det är bara för overkligt!
De andra nyhetskanalerna hade också med denna nyhet och de sa alla ungefär samma sak. "Gå inte ut ensamma och gå inte ut när det är mörkt." Som om zombies inte går ut på dagarna.
Jag tycker att de missade det viktigaste. Om man ser en levande död, gå inte fram till den, dra inte uppmärksamhet till dig, spela inte död eller något annat dumt, klättra inte upp i ett träd.
Bara spring!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar