tisdag 18 maj 2010

Jag tar det säkra före det osäkra...

Nu när vi har konstaterat vad som pågår i verkligheten så har jag bestämt mig för att inte gå till jobbet innan jag har fått något grepp om hur stort zombie-utbrottet är. M däremot gick till jobbet i morse som vanligt. Han är inte klok och jag har oroat mig hela dagen och följt nyheterna med onormalt stort intresse.


När M kom hem från jobbet så dängde han fyra tidningar i bordet. Han hade haft tråkigt på jobbet och läst igenom de tidningar jobbet håller sig med från pärm till pärm.

"Misstanke om ny influensa", var den rubrik som fått honom att haja till. Informationen om den nya flunsan var väldigt knapphändig och just därför så mystiskt. Tydligen orsakade den hög feber som i sin tur orsakade vanföreställningar! Vad är det för konstigt symptom att skriva om i tidningen?! Vad har vanföreställningar med någonting att göra och hur vanligt kan det vara egentligen? Hör man någonsin talas om någon som säger "O, jag hade så hög feber, jag tyckte att du såg ut som en smaskig hamburgare"?

Dessutom hade en avdelning på södersjukhuset stängts av och användes enbart till patienter som misstänktes ha den nya flunsan. Den vanliga "Så skyddar du dig"-artikeln var också med förstås, och till sist tre mord där offren dödats med - ja, vad tror ni - skott i huvudet.

Vi tittade på the Royal Tenenbaums för att komma ifrån den obehagliga känslan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar